dissabte, 25 de febrer del 2012

Campionat d'Espanya de cross

El passat diumenge 19 de Febrer ,es va celebrar en la nostra provincia ,més concretament en  Marina d'Or-Oropesa del mar , un important campionat de cross.

Van vindre participants de tots els punts d'Espanya per debutar en aquesta competició i aconseguir el millor resultat per al seu equip.

Consistia en una carrera de camp a través ,formada per dos circuits ;un de 1500 metres i un altre de 2500 metres respectivament.Aquests circuit era d'herba natural , amb sorprenents vistes al mar, era prou dur perque habia llocs amb pujades i baixades,molt socs en el terreny i fins i tot habien uns 100 metres en els quals ere obligatori travessar la platja.



El ''nacional de cross per clubs'' es un dels esdevediments més nombrosos organitzats per la RFEA (real federació espanyola d'atletisme) convoca a més de 2.400 atletes (1.452 homes  i 998 dones) desde les categories de cadet fins a les carreres llargues de categoria senior,pasant per juvenil júnior i promesa ; a més de les proves de cross curt ,tant d'homes com dones.

Tots els equips van fer un dur esfoç però hem de destacar la presencia del club Otsu Colibrí de Guadalajara en carreres maculines ,aquest equip era un dels favorits.Com molts esperaven va ser el guanyador.En categoria femenina destaca la vistoria del club vasc de Santuxu.

I també nombrar els atletes del nostre club ''Playas de castellón'' que van fer un molt bon paper en la competició aconseguint pujar al tercér escaló del pòdium en la prova de cross curt,a pesar de no participar amb l'ajuda ni de Javier Abad ni de Mauri Castillo.En categoria cadete femení les xiquetes també van acoseguit bons resultat amb el subcampionat d'Espanya amb la participant Mª del Mar Casillas que va resultar vencedora.L'equip junior masculí va aconseguir el 3º titol consecutiu ,amb el que tornarà a debutar el próxim any per defendre esta posició en la Copa de Europa de Clubs.

dijous, 5 de gener del 2012

Un poc de música

Un poc de bona música per descansar :)

Entrevista a un gran entrenador del món de l'atletisme

Héctor Bellmunt Villalonga és el meu actual entrenador d'atletisme,ell es l'encarregat d'elaborar els nostres plannings setmanals,que són els textos on estan explicades totes les sessions d'entrenament que fem al llarg de la setmana.Per a arribar a ser un entrenador professional cal tindre molta preparació i haver realitzat uns estudis molt especialitzats.Ell m'ha deixat fer una ullada als seus records,a la vida que tenia de jove quan només era aficionat al món de l'atletisme,esport que ell mateix practicava.


Yaiza: Desde quan tens afició per l'atletisme?
Héctor: Quan feia sisè de primària José Ortuño ( un important entrenador de Castelló) va fer un primer intent d'introduir-me en l'atletisme ,però no va ser fins als 17 anys quan realment  vaig entrar en aquest món.

Y: On i quan entrenaves?
H: La veritat es que he entrenat en molts llocs diferents ;en les pistes del Gaeta Huget (molt diferents a com estan actualment,era molt més difícil perquè no teniem gespa ,la pista era més dura i anaven per un sòl de terra per a calfar.També he entrenat en l'estadi del Castàlia i fins i tot en el col.legi de Penyeta Roja.Entrenava uns quatre dies a la setmana i segons la temporada he arribat a entrenar els dissabtes i diumenges.

Y: Els entrenadors eren durs o es portaven bé amb tú ?
H: Es portaven prou bé ,però com diuen ; "el que algo vol,algo li costa" i sempre hem de sacrificar-nos per allò que ens agrada i volem.Els entrenadors només intenten motivar-nos per seguir endavant i per donar-nos la preparació necessària per que obtinguem els nostres objectius,per tant considere que quant més dur és un entrenador,millor te prepara.

Y: Alguna volta vas guanyar un campionat important?
H: Guanyar guanyar, no que jo recorde, però si que he anat als campionats absoluts autonòmics,a un campionat d'Espanya, i alguna que altra lliga i una trobada entre clubs,que es va celebrar en Jaén,on vaig quedar segon en triple amb una marca prou bona.

Y: Va ser difícil combinar els entrenaments amb els estudis ?
H: És complicat,qualsevol esportista que arriba a certa edat on els estudis comencen a estrenyer sap que és dur,hi ha que tindre molta organització , uns bons plans d'estudis i sobretot saber quines són les teues prioritats en la vida ,però jo el vaig traure tot prou bé,fins i tot tenia temps per ajudar al meu pare en el seu negoci familiar.

Y: Perquè vas decidir fer-te entrenador?
H: Perque m'agrada transmetre i ensenyar lo que és l 'atletisme.Vaig estudiar INEF,que era lo que realment volia, m'agrada molt l'esport,especialment l'atletisme i aquesta carrera s'adaptava molt bé a les meues preferències.Una volta vaig acabar la carrera ,hem vaig treure el títol d'entrenador nacional d'atletisme i actualment estic fent un doctorat,que són uns estudis superiors.

Y: Trobes en falta l'entrenament i la competició?
H: Crec que tots els "atletes jubilats" somnien a voltes amb els anys de durs entrenament ,de caps de setmana de competicions ,de totes aquelles persones que coneixes en els campionats,amb les quals pots crear grans amistats...A voltes si que m'agradaria tornar a viure eixos moments,però d'altra banda no he deixat eixe món, ara sóc jo el que entrene a altres  i m'ompli de satisfacció vore com els meus atletes es van superant i van aconseguint marques,encara que no el practique tinc metes,les meues metes són que els meus atletes aconsegueixen tot allò que a mi m'hauria agradat aconseguir.A més jo encara faig les meues caminates i practique molt d'esport amb el meu xiquet.Jo pense que a qui li agrada l'esport de veres mai deixa de practicar-lo.

Y: Moltes gràcies per haver-nos explicat un poc la teua experiència com atleta,potser que moltes persones s'identifiquen amb tú.
H: De rés Yaiza,és bonic tornar a recordar la meua joventut ,sempre hem de tindre-la present això ens ajuda a seguir endavant en la vida.Tot lo que ja hem viscut és una experiència de la qual podem aprendre .Gràcies a tú per prestar-me tota aquesta atenció.

Tornar a escriure




Crec que ja toca,fa massa temps que no escric rés y ara que estem de vacances he d'aprofitar .
Això s'acaba,tots hem passat uns fantàstics dies de festes i de descans; amb la família ,amb els amics ...però quan tornem a classe hem de tindre les piles carregades al cent per cent.Ara, els últims dies de nadal es quan tothom aprofita per adelantar això que s'ha deixat enrrere.Parle per propia experiència, estic davant de l'ordinador,sense saber molt bé el que vull escriure,amb la meua tasseta de cafè i amb els auriculars posats a l'orella , perquè mentre que  jo estic treballant, tota al meus família aprofita per descansar una mica, i això que quede entre nosaltres ,però soc l'única persona de la casa que no ronca.I és prou fatigós ,encara més si intente estudiar o concertrar-me en alguna feina important.El cas es que hui no eixiré de casa, estudiaré ,faré treballs i escriure un parell de textos al bloc; crec que aixó serà prou més productiu que anar a vore la cavalcada dels reixos,que aquest any estant en crisis, dubte molt que ni tan sols donen caramels als pobres xiquets que amb tanta il.lusió els van a rebre,sort hi haurà si acaben el recorregut sencer perquè segons he escoltat fins i tot la gasolina dels carros està prou limitada.Sí senyors sí, fins açí afecta la crisis.
Encara que no hem feu massa cas, tot això només son xarrades de una jove blogera que intenta millorar la seua ortografia en valencià.

dissabte, 26 de novembre del 2011

Experiència valenciana

Hi ha voltes que es necessari cambiar d'aires,provar noves coses,viure aventures i deixar els problemes darrere.L'estiu passat vaig estar per la zona de la Mediterrènia,més concretament per les terres valencianes, aquest lloc sempre m'havia cridat l'atenció, a més tothom hem parlava de la qualitat de la seua gastronomia i gràcies al viatge vaig tindre el plaer de comprobar-ho.

Vaig recòrrer mil pobles i ciutats a fi de trobar els millors restaurants de comides típiques.En una d'eixes rutes vaig trobar un lloc que hem va cridar l'atenció per la seua original d'ecoració, el menjador estava situat dins d'una cova i tot estaba il.luminat amb ciris de moltíssims colors.
Vaig decidir entrar i allí dins, a més de la boníssima atenció que vaig rebre hem van servir una típica paella valenciana que estava boníssima,tant va ser que vaig demanar l'atenció del cuiner per donar-li la meua enhorabona.Ell estava encantat, vam parlar i hem va comentar que estava molt orgullós del seu restaurant i molt agraït als turistes,als quals impressionava amb els seus plats,ens vam acomiadar i jo vaig seguir endavant amb el meu recorregut.

Després de fer visites a l'interior de la comunitat, hem vaig decantar per anar a llocs més costers,on a més d'agafar color en la platja vaig quedar bocabadada per les vistes.Només arribar vaig estar envoltada per un intens olor marí,fet que hem feia recordar la meua infantesa a les terres granadines, tot ere tan blau i tan húmid (...) m'agrada molt eixa sensació de sentir-te envoltada de la própia aigua de la mar , es com ser una part d'esta.

El meu recorregut va acabar i després d'haver fet una escapada sabàtica ,vaig tindre que tornar a la mateixa rutina de tots els dies,però, ja hem sentia molt millor,més relaxada ,com si fós una persona nova a més l'experiència hem va meravellar i pense tornar perquè encara tinc massas coses que descobrir en aquelles fantàstiques terres.

dissabte, 19 de novembre del 2011

Noves festes?

El passat 1 de novembre es va celebrar al nostre país el dia de tots els Sants.Aquesta festa de caràcter religiós va estar plena de monstres ,vampirs ,bruixes i bruixots entre altres personantges de terror.Encara que no es una tradició nostra,cada volta el món es troba més globalitzat i així el reflectixen les festes que celebrem.

Si preguntes als teus avis per Hallowen,es creuras que t'has tornat boig i no saps el que dius,la raó d'aixó  es que estes noves festes tenen un origen estranger i progressivament les anem incorporant a la nostra cultura.

Des del meu punt de vista crec que aixó no deuria ser així.Gran part de les celebracions les han incorporades els grans  establiments,com escusa per fomentar el consumisme; que tant de moda trobem en la nostra societat actual.Si les celebrarem d'una forma més tradicional,basant-nos en les ilusions dels xiquets o en l'amor del dia de san valentí ,per exemple,les acceptaria de bona gana,però no es així ,hem oblidat el vertader sentint de les festes ,els seus origens.

Volem incorporar-ne de  noves  i no sabem per quin motiu es celebren i a més estem oblidant els vertader significat de les nostres tradicions.
Ens hem d'adonar de tot aixó abans d'incloure en els nostres calendaris noves festes i noves celebracions de les quals d'esconeixem els origens .