dimarts, 5 de març del 2013

Magdalena 2013

L'ansiada setmana de festes ja es ací. Després d'uns durs mesos de classes, exàmens ,treballs... afí tenim un temps per descansar, aprofitar per desconnectar de tot això i fer festa, sempre sense oblidar-nos dels ''meravellosos'' deures que alguns professors ens fiquen amb tota la seua bona intenció.
Encara això, ESTEM EN MAGDALENA¡¡ i ,a més de tota la música i els festivals que munten, no hem d'oblidar els orígens d'aquesta festa. 
Una tradició on es commemora la procedència de la ciutat, que  va passar d'estar en la colina de la magdalena fins a la zona fèrtil litoral en 1251. Són  objectes significatius alguns com les canyes amb la cinta verda.Es diu que es van emprar per ajudar-se a baixar des de la muntanya fins a la plana i ara ,cada any, es torna a viure en la romeria que es fa el primer diumenge fins a l'ermita de la magdalena.També les gaiates,  sense fum ni foc, omplin les nits de Castelló de llum. 
Les festes sempre recorden moments del passat i es important viure-les per que mai s'oblidem. 

Ara mateix es dimarts, quart dia de festes i... plou ,aquest any no hem tingut massa sort amb el temps, ja es el segon dia que plou i això fa que molts actes no es pugen realitzar. En unes hores fan La nit màgica, per a mí, un dels millors events i si el temps continua així pot ser aquest any ens quedem sense foc, sense llum, música, salts, gent, moltíssima gent corrent darrere dels dolçainers ,intentant allunyar-se dels dimonis però alhora estar ben prop per notar l'adrenalina que tens per la por de cremar-te. Només espere que deixe de ploure...encara així, hi han carpes i si hem de sortir amb caputxa i paraigües, el farem ,tot siga per la festa ,que som joves i a nosaltres rés ens para.
  MAGDALENA ,FESTA PLENA ¡¡¡¡ 


dijous, 27 de setembre del 2012

2º Bachiller

Selectivitat ,selectivitat, selectivitat... només portem dues setmanes de clase i ja hem escoltat esta paraula dos-centes voltes . Aquest any pinta molt cru, haurem de treballar molt i tot per traure bona nota ,per estar preparats per a la selectivitat i per tindre l'oportunitat d'estudiar el que ens agrada i en el lloc que volem.
 La gran majoria encara no tenim res clar ;per això hem de fer encara més esforços ,perque no ens pille el bou i anar bé ja des d'un principi, i no hi ha res millor que tornar a escriure un poc de bloc.

Hem entrat en l'època de prendre importants decisions, ja no ens diuen el que hem de fer ,som nosaltres mateixos els responsables. Comencem a canviar. La majoria a madurar ( encara que sempre hi ha gent que forma part de l'excepció) . Tots els pasos que donem ara ens serviran per a fer camí cap al nostre futur, per això hem d'intentar esforçar-nos al màxim.

Això només és el principi d'un llarg any!

dissabte, 25 de febrer del 2012

Campionat d'Espanya de cross

El passat diumenge 19 de Febrer ,es va celebrar en la nostra provincia ,més concretament en  Marina d'Or-Oropesa del mar , un important campionat de cross.

Van vindre participants de tots els punts d'Espanya per debutar en aquesta competició i aconseguir el millor resultat per al seu equip.

Consistia en una carrera de camp a través ,formada per dos circuits ;un de 1500 metres i un altre de 2500 metres respectivament.Aquests circuit era d'herba natural , amb sorprenents vistes al mar, era prou dur perque habia llocs amb pujades i baixades,molt socs en el terreny i fins i tot habien uns 100 metres en els quals ere obligatori travessar la platja.



El ''nacional de cross per clubs'' es un dels esdevediments més nombrosos organitzats per la RFEA (real federació espanyola d'atletisme) convoca a més de 2.400 atletes (1.452 homes  i 998 dones) desde les categories de cadet fins a les carreres llargues de categoria senior,pasant per juvenil júnior i promesa ; a més de les proves de cross curt ,tant d'homes com dones.

Tots els equips van fer un dur esfoç però hem de destacar la presencia del club Otsu Colibrí de Guadalajara en carreres maculines ,aquest equip era un dels favorits.Com molts esperaven va ser el guanyador.En categoria femenina destaca la vistoria del club vasc de Santuxu.

I també nombrar els atletes del nostre club ''Playas de castellón'' que van fer un molt bon paper en la competició aconseguint pujar al tercér escaló del pòdium en la prova de cross curt,a pesar de no participar amb l'ajuda ni de Javier Abad ni de Mauri Castillo.En categoria cadete femení les xiquetes també van acoseguit bons resultat amb el subcampionat d'Espanya amb la participant Mª del Mar Casillas que va resultar vencedora.L'equip junior masculí va aconseguir el 3º titol consecutiu ,amb el que tornarà a debutar el próxim any per defendre esta posició en la Copa de Europa de Clubs.

dijous, 5 de gener del 2012

Un poc de música

Un poc de bona música per descansar :)

Entrevista a un gran entrenador del món de l'atletisme

Héctor Bellmunt Villalonga és el meu actual entrenador d'atletisme,ell es l'encarregat d'elaborar els nostres plannings setmanals,que són els textos on estan explicades totes les sessions d'entrenament que fem al llarg de la setmana.Per a arribar a ser un entrenador professional cal tindre molta preparació i haver realitzat uns estudis molt especialitzats.Ell m'ha deixat fer una ullada als seus records,a la vida que tenia de jove quan només era aficionat al món de l'atletisme,esport que ell mateix practicava.


Yaiza: Desde quan tens afició per l'atletisme?
Héctor: Quan feia sisè de primària José Ortuño ( un important entrenador de Castelló) va fer un primer intent d'introduir-me en l'atletisme ,però no va ser fins als 17 anys quan realment  vaig entrar en aquest món.

Y: On i quan entrenaves?
H: La veritat es que he entrenat en molts llocs diferents ;en les pistes del Gaeta Huget (molt diferents a com estan actualment,era molt més difícil perquè no teniem gespa ,la pista era més dura i anaven per un sòl de terra per a calfar.També he entrenat en l'estadi del Castàlia i fins i tot en el col.legi de Penyeta Roja.Entrenava uns quatre dies a la setmana i segons la temporada he arribat a entrenar els dissabtes i diumenges.

Y: Els entrenadors eren durs o es portaven bé amb tú ?
H: Es portaven prou bé ,però com diuen ; "el que algo vol,algo li costa" i sempre hem de sacrificar-nos per allò que ens agrada i volem.Els entrenadors només intenten motivar-nos per seguir endavant i per donar-nos la preparació necessària per que obtinguem els nostres objectius,per tant considere que quant més dur és un entrenador,millor te prepara.

Y: Alguna volta vas guanyar un campionat important?
H: Guanyar guanyar, no que jo recorde, però si que he anat als campionats absoluts autonòmics,a un campionat d'Espanya, i alguna que altra lliga i una trobada entre clubs,que es va celebrar en Jaén,on vaig quedar segon en triple amb una marca prou bona.

Y: Va ser difícil combinar els entrenaments amb els estudis ?
H: És complicat,qualsevol esportista que arriba a certa edat on els estudis comencen a estrenyer sap que és dur,hi ha que tindre molta organització , uns bons plans d'estudis i sobretot saber quines són les teues prioritats en la vida ,però jo el vaig traure tot prou bé,fins i tot tenia temps per ajudar al meu pare en el seu negoci familiar.

Y: Perquè vas decidir fer-te entrenador?
H: Perque m'agrada transmetre i ensenyar lo que és l 'atletisme.Vaig estudiar INEF,que era lo que realment volia, m'agrada molt l'esport,especialment l'atletisme i aquesta carrera s'adaptava molt bé a les meues preferències.Una volta vaig acabar la carrera ,hem vaig treure el títol d'entrenador nacional d'atletisme i actualment estic fent un doctorat,que són uns estudis superiors.

Y: Trobes en falta l'entrenament i la competició?
H: Crec que tots els "atletes jubilats" somnien a voltes amb els anys de durs entrenament ,de caps de setmana de competicions ,de totes aquelles persones que coneixes en els campionats,amb les quals pots crear grans amistats...A voltes si que m'agradaria tornar a viure eixos moments,però d'altra banda no he deixat eixe món, ara sóc jo el que entrene a altres  i m'ompli de satisfacció vore com els meus atletes es van superant i van aconseguint marques,encara que no el practique tinc metes,les meues metes són que els meus atletes aconsegueixen tot allò que a mi m'hauria agradat aconseguir.A més jo encara faig les meues caminates i practique molt d'esport amb el meu xiquet.Jo pense que a qui li agrada l'esport de veres mai deixa de practicar-lo.

Y: Moltes gràcies per haver-nos explicat un poc la teua experiència com atleta,potser que moltes persones s'identifiquen amb tú.
H: De rés Yaiza,és bonic tornar a recordar la meua joventut ,sempre hem de tindre-la present això ens ajuda a seguir endavant en la vida.Tot lo que ja hem viscut és una experiència de la qual podem aprendre .Gràcies a tú per prestar-me tota aquesta atenció.